Sunday, 3 May 2020

Prémium és privát bankári szolgáltatások a bankszektorban

A bankfiókokban jellemzően banki termékeket értékesítenek és a tanácsadókat elsősorban a magas jutalék vezérli, nem pedig az h az ügyfél számára valóban ideális termékeket adjanak el.

A legtöbben a bankfióki ügyintézőtől várják, hogy segít majd a megfelelő pénzügyi termék kiválasztásában, de sokan fordulnak pénzügyi tanácsadókhoz is. Óriási érdekellentétek vannak a pénzügyi szektorban az ügyfelek igényei és az értékesítők igényei között. Mivel a termékek bonyolultak, ezt az ügyfelek sokszor nem érzékelik.


A pénzpiacon nincsenek csodatermékek. Nehéz olyan forradalmi újítással előállni, ami valóban nagyobb megtérülést jelent az ügyfélnek anélkül, hogy ezen a bank, vagy a tanácsadó kevesebbet keressen. Van egy bizonyos hozam lehetőség, és van ennek egy költsége. Ha nő a költség, nő a bank bevétele, de csökken az ügyél hozama.
Legjobban talán a biztosítási piac szemlélteti, hogy mennyire nincsen igazság a pénzpiacon. A legtöbb tanácsadó cég a drága unit linked biztosításokat ajánlja mindenkinek, míg magukat független tanácsadóknak nevezik. A magas hozamokkal persze a hozzá nem értő ügyfél könnyedén meggyőzhető, a termék részleteit aligha látja át, a jutalékok pedig az éves díjat is meghaladják.
Ne gondold, hogy a bankban ez máshogy van: a privát bankárod, a banki ügyintéző ismerősöd éppen úgy megkapja a maga tervszámait, amit teljesítenie kell. A cég kitalálja, hogy melyik alapot kell nyomatni abban a hónapban, melyik lakástakarék módozatot kell értékesíteni, Te pedig azt kapod. Nem is feltétlenül rossz szándékból, csak a termékoktatásokon a fióki ügyintéző is azt tanulta, hogy az lesz neked a legjobb. Az olcsóbb, magasabb kamatot fizető verzióról pedig nem is esik szó.
Ugyan ez volt a helyzet a devizahitelekkel is, most ugyan ez a helyzet a rövid kamatperiódusú lakáshitelekkel, vagy a gyermek és nyugdíjcélú megtakarításokkal.

No comments:

Post a Comment